Frågor och svar

Att välja kontorshotell är ett stort beslut och du har säkert frågor och funderingar innan. För att hjälpa dig så bra som möjligt har vi samlat de vanligaste frågorna vi får om våra kontor och tjänster. Hittar du inte svaret på din fråga? Hör av dig till oss på 073-250 38 00 eller hej@kontorshotellistockholm.se.

Vanliga frågor och svar om våra kontorshotell

Vad är ett kontorshotell?
Ett kontorshotell (kallas ibland även coworking spaces) erbjuder flexibla kontor för företag i olika varianter med korta uppsägningstider och flexibla avtal. Vi erbjuder privata kontorsrum, delade kontorsrum och virtuella platser där heltäckande service ingår.
Varför ska jag välja ett kontorshotell istället för ett vanligt kontor?
Många väljer kontorshotell på grund av den flexibilitet det medför. Våra avtalstider är löpande, med en kort och flexibel uppsägningstid om tre månader. Möjligheten att snabbt och smidigt skala upp eller skala ner internt är också en bra anledning. Ni kan välja att ha större eller mindre rum alternativt fler eller färre rum för ert företag.

Helhetslösningen gällande service är ytterligare ett skäl att välja ett kontorshotell. Vi tar till exempel hand om reception, städ, Internet, skrivare och kopiatorer. Även nätverkandet är viktigt för flertalet av våra hyresgäster, vi har sett många relationer växa fram genom åren.

Vilken typ av företag passar bra på era kontor?
Alla företag kan ta del av fördelarna som ett kontorshotell erbjuder. Hos oss har vi en stor variation av olika branscher, företag och personer och det adderar dynamik och skapar ett stort nätverk med intressanta möjligheter. Hos oss finns såväl enmansbolag och fåmansbolag som stora nationella och internationella bolag.
Vi är ett större företag, hur många får plats på era kontor?
Våra rum varierar i storlek mellan 5–30 kvm. Många väljer fler än ett rum och det går utmärkt att möblera och nyttja rummen precis som ni vill.
Vad ingår i hyran?
Det mesta ingår i hyran hos oss. Access till Kontoret alla dagar 24/7, konferens- och mötestimmar, bredband och WiFi, telefonabonnemang/IP-telefoni, post- och budhantering, uppkoppling till kopiatorer/skrivare med Follow Me-funktion, skyltning, städning, dusch, inpasseringssystem och larm. Utöver allt detta ingår även sådant som rör fastigheten, exempelvis värme, el, ventilation och V/A.

Det ingår dessutom tillställningar såsom frukostar, AW:s, fester, vernissage och vi främjar nätverkande med alla andra företag och personer som finns hos oss. På Kontoret Nybroviken, Kontoret Globen och Kontoret Solna Centrum ingår reception- och växel- och telefonservice och vi hjälper er gärna att göra er vardag så smidig som möjligt.

Hur mycket kostar det att hyra ett eget kontor hos er?
Alla våra rum varierar i storlek och utformning och hyran beror på vilket rum ni väljer och hur många personer ni är. Berätta gärna vilka önskemål ni har gällande storlek på rum samt hur många personer ni är så kan vi ge er en snabb uppskattning gällande hyran.
Tar ni en desposition?
Nej, vi tar ingen deposition. Du betalar däremot in tre månaders förskottshyra vid inflyttning. Därefter månadsvis hyresbetalning.
När har jag access till kontoret?
Du har tillgång till kontoret dygnet runt, alla dagar på året.
Hur lång är bindningstiden?
Vi tillämpar tre månaders bindningstid.
Tillkommer moms på hyran?
Ja, det tillkommer moms på alla våra prisangivelser.
Hur gör jag för att boka in en visning?
Kontakta oss via e-post, telefon eller genom att skicka in en förfrågan via vår hemsida. Vi svarar snabbt och är flexibla gällande tid för en kaffe och rundtur.
Var i Stockholm finns era kontorshotell?

Vi har valt att möta er på fyra olika adresser. Kontoret Nybroviken finner ni intill Nybroviken, högst upp i fastigheten på Birger Jarlsgatan 2. Vi öppnade 1996 och läget har alltid varit uppskattat och eftertraktat. Kontoret Globen öppnade vi 2004 och ni finner oss på 12:e våningen intill Globen, med en fantastisk utsikt som sträcker sig flera mil åt varje håll. Kontoret Solna Centrum slog upp portarna 2007 och är placerat mitt inne i Solna Centrum. Kontoret Alviks Strand ligger intill vattnet, högst upp i fastigheten med en fantastisk utsikt över Mälaren.

Ingår kontorsmöbler eller behöver jag ordna det själv?
Våra kontorsrum är i grunden omöblerade och anledningen till det är de flesta önskar möblera sina rum efter eget tycke och önskemål. Vill ni ha hjälp med möbleringen står vi gärna till tjänst!
Får jag göra om mitt kontor, till exempel måla väggarna?
Vi vill att alla ska ha möjlighet att inreda sitt kontorsrum på det sätt de vill och vi har gärna dialog kring målning och styling av rummen. Många väljer att sätta sin egen prägel på rummen, vilket vi gärna uppmuntrar.
Hur ofta får jag boka mötesrummen?
Mötes- och konferensrum ingår kostnadsfritt på Kontoret Nybroviken, Kontoret Globen och Kontoret Solna Centrum och antalet timmar ni kan nyttja beror på hur många personer ni är. På Kontoret Alviks Strand ingår vissa mötes- och konferensrum också fritt, medan några går att hyra separat.
Vilken service ingår i hyran?
Vi vill att det ska vara enkelt för er på ert kontor och vi hjälper er med det mesta för att underlätta ert arbete och er vardag. Vi hjälper er bland annat med uppkoppling till skrivare och kopiatorer, nätverk i form av bredband och WiFi, bud- och posthantering, växel- och telefonservice och städning.
Får jag ta med mig min hund till Kontoret?
Vi älskar hundar och de får gärna vara med er på ert kontorsrum. Vår policy är att så länge ingen är rädd, allergisk eller så länge hunden inte stör övriga på Kontoret så är den varmt välkommen. Vi har under åren haft många hundar hos oss och hittills har det alltid fungerat bra.
Finns det dusch och omklädningsrum på Kontoret?
Dusch finns och vi uppmuntrar alla som tränar!
Kan jag ha med mig egen mat?
Självklart! Det finns kylskåp och mikrovågsugnar så att du kan värma maten.
Hur ser parkeringsmöjligheterna ut?
På Kontoret Globen, Kontoret Solna Centrum och Kontoret Alviks Strand finns möjlighet att hyra parkeringsplats i direkt anslutning med hiss upp till respektive kontor. Parkeringsgaragen intill Kontoret Globen och Kontoret Solna Centrum erbjuder även kostnadsfri kundparkering åt gäster och besökare. Intill Kontoret Nybroviken finns flera parkeringsgarage och det närmaste ligger bara ett stenkast bort, på Birger Jarlsgatan 6.

Varför ska du välja Kontoret?

Så här säger våra kära hyresgäster
B Engaged logo
"Jag har suttit på Kontoret Solna Centrum i över tio år, och tycker det är helt fantastiskt. Fina lokaler, bra utrustning och service, god tillgång till mötesrum, nära till centrumet och framför allt underbar personal!"

Maria Nettersand

B-Engaged AB
DiaSorin logo
"Vi har valt Kontoret Solna Centrum för att läget är bra för oss. När våra medarbetare kommer från olika delar av Europa är närhet till flygplats och hotell av stort värde. DiaSorin trivs väldigt bra!"

Lina Voulethe

DiaSorin
Baloo logo
"Vi har valt Kontoret pga den otroligt mysiga stämningen bland hyresgäster och personal, de trevliga ljusa kontoren och de charmiga konferensrummen. Det bästa är receptionen - makes us smile!"

Hellen Lidgard

Baloo

NextStep Recruitment
"Vi har valt Kontoret på grund av läget. Det bästa är sammanhållningen och alla olika aktiviteter."

Temketu Woldu

NextStep Recruitment
Red Locker logo
"Vi tycker om att vara på Kontoret för att det alltid är god stämning, vi gillar vårt luftiga men mysiga rum och servicen hos personalen. Det bästa med Kontoret är att man kan växa tillsammans med sitt kontor."

Liza Eriksson

Red Locker
Ability2Sustain logo
"Vi har valt Kontoret pga läget, att det är mysigt och den höga servicenivån. Det är ett bra upplägg med små kontor och mycket mötesrum i olika storlekar. Även bra lösning för lunch och fika."

Agneta Gjöthlén & Carina Qvarngård

Ability2Sustain