Frågor och svar
Att välja kontorshotell är ett stort beslut och du har säkert frågor och funderingar innan. För att hjälpa dig så bra som möjligt har vi samlat de vanligaste frågorna vi får om våra kontor och tjänster. Hittar du inte svaret på din fråga? Hör av dig till oss på 073-250 38 00 eller hej@kontorshotellistockholm.se.
Vanliga frågor och svar om våra kontorshotell
Vad är ett kontorshotell?
Varför ska jag välja ett kontorshotell istället för ett vanligt kontor?
Helhetslösningen gällande service är ytterligare ett skäl att välja ett kontorshotell. Vi tar till exempel hand om reception, städ, Internet, skrivare och kopiatorer. Även nätverkandet är viktigt för flertalet av våra hyresgäster, vi har sett många relationer växa fram genom åren.
Vilken typ av företag passar bra på era kontor?
Vi är ett större företag, hur många får plats på era kontor?
Vad ingår i hyran?
Det ingår dessutom tillställningar såsom frukostar, AW:s, fester, vernissage och vi främjar nätverkande med alla andra företag och personer som finns hos oss. På Kontoret Nybroviken, Kontoret Globen och Kontoret Solna Centrum ingår reception- och växel- och telefonservice och vi hjälper er gärna att göra er vardag så smidig som möjligt.
Hur mycket kostar det att hyra ett eget kontor hos er?
Tar ni en desposition?
När har jag access till kontoret?
Hur lång är bindningstiden?
Tillkommer moms på hyran?
Hur gör jag för att boka in en visning?
Var i Stockholm finns era kontorshotell?
Vi har valt att möta er på fyra olika adresser. Kontoret Nybroviken finner ni intill Nybroviken, högst upp i fastigheten på Birger Jarlsgatan 2. Vi öppnade 1996 och läget har alltid varit uppskattat och eftertraktat. Kontoret Globen öppnade vi 2004 och ni finner oss på 12:e våningen intill Globen, med en fantastisk utsikt som sträcker sig flera mil åt varje håll. Kontoret Solna Centrum slog upp portarna 2007 och är placerat mitt inne i Solna Centrum. Kontoret Alviks Strand ligger intill vattnet, högst upp i fastigheten med en fantastisk utsikt över Mälaren.
Ingår kontorsmöbler eller behöver jag ordna det själv?
Får jag göra om mitt kontor, till exempel måla väggarna?
Hur ofta får jag boka mötesrummen?
Vilken service ingår i hyran?
Får jag ta med mig min hund till Kontoret?
Finns det dusch och omklädningsrum på Kontoret?
Kan jag ha med mig egen mat?
Hur ser parkeringsmöjligheterna ut?
Varför ska du välja Kontoret?
Så här säger våra kära hyresgäster
"Jag har suttit på Kontoret Solna Centrum i över tio år, och tycker det är helt fantastiskt. Fina lokaler, bra utrustning och service, god tillgång till mötesrum, nära till centrumet och framför allt underbar personal!"
Maria Nettersand
"Vi har valt Kontoret Solna Centrum för att läget är bra för oss. När våra medarbetare kommer från olika delar av Europa är närhet till flygplats och hotell av stort värde. DiaSorin trivs väldigt bra!"
Lina Voulethe
"Vi har valt Kontoret pga den otroligt mysiga stämningen bland hyresgäster och personal, de trevliga ljusa kontoren och de charmiga konferensrummen. Det bästa är receptionen - makes us smile!"
Hellen Lidgard
"Vi har valt Kontoret på grund av läget. Det bästa är sammanhållningen och alla olika aktiviteter."
Temketu Woldu
"Vi tycker om att vara på Kontoret för att det alltid är god stämning, vi gillar vårt luftiga men mysiga rum och servicen hos personalen. Det bästa med Kontoret är att man kan växa tillsammans med sitt kontor."
Liza Eriksson
"Vi har valt Kontoret pga läget, att det är mysigt och den höga servicenivån. Det är ett bra upplägg med små kontor och mycket mötesrum i olika storlekar. Även bra lösning för lunch och fika."